Bloggkategorier:

Humor (15)

Djur (12)

Feminism (11)


Viktnedgång, del III – Bibehålla muskelmassa och en högre förbränning

Träningslära - 10 jan 18 kl. 23:31

I del 3 av denna serie ska jag berätta varför styrketräning är den viktigaste typen av träning när du ska gå ner i vikt. Om du inte har läst del 1 och del 2 så hittar du dem här: Viktnedgång, del I – Introduktion Viktnedgång, del II – Bränna kalorier Dessa två delar har belyst […] Inlägget Viktnedgång, del III – Bibehålla muskelmassa och en högre förbränning dök först upp på Träningslära.

Viktnedgång, del II – Bränna kalorier

Träningslära - 10 jan 18 kl. 13:53

Träning är ett utmärkt sätt att förbränna kalorier och på så sätt göra det lättare för en själv att hamna på ett kaloriunderskott vid mätperiodens slut (oftast är mätperioden en dag eller en vecka). Jag hade egentligen kunnat göra det så lätt för mig i detta inlägg att endast skriva att.. Man ska utföra något med så hög intensitet så länge som möjligt för att på så sätt förbränna så mycket kalorier som möjligt Det är en liten förenkling men i princip stämmer det.