Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /storage/content/07/113207/bloggpressen.se/public_html/settings.php on line 4 Bokrecension – Vilda barn - Bloggpressen.se

Du läser nu början på ett inlägg från Bokbloggar

Bokrecension – Vilda barn

Bokbloggar - 30 Sep 21 kl. 09:00

”Författare : Maria Borda Förlag : Domeratzky Utgivningsår : 2020 Antal sidor : 209 Handling Vilda barn är berättelsen om föräldracoachen Maria Bordas egen resa som förälder. Det är en inspirerande samling texter om livet med barn, amning och närhet utifrån såväl vetenskapliga som personliga perspektiv. Texterna är till största del hämtade från Bordas blogg Vilda barn som drevs mellan 2009,2014, men boken innehåller också nyare material och ett bonuskapitel med recept och pyssel. Det här är texter som rymmer kunskap, råd och vägar till ett nära föräldraskap, och om … [mer]” Läs hela inlägget » Via Bokbloggar. Fortsätt läs..

The Verge testar att fotografera vilda djur

Feber.se - 17 Feb 22 kl. 19:30

Genom att ställa en kamera för 45 000 kr ute över natten I det senaste avsnittet av Full Frame testar Becca Farsace från The Verge att fota djur i naturen (och en katt) genom att lämna kameror, blixtar och sensorer som känner av når något kommer nära. De lyckas både fånga ganska fina bilder av en katt i trädgården och en rödräv. Läs vidare och kommentera: https://feber.

Även Frankrike förbjuder vilda djur på cirkus

Feber.se - 22 Nov 21 kl. 11:15

Förbjuder även delfinuppvisningar och minkfarmar Franrike sällar sig nu till den raden av länder som de senaste åren har förbjudit cirkusar att använda vilda djur i sina föreställningar. Tidigare har sådana förbud införts i bland annat Litauen, Nederländerna och Storbritannien. I Frankrike innebär det här att vilda djur blir förbjudna på cirkusar om två år och om sju år blir det även förbjudet att äga sådana djur.

Simba – Barnens bok om vilda djur i Afrika – Sven & Ingegerd Zetterlund

Bokbloggar - 28 Sep 21 kl. 16:10

”Bokens innehåll Fantastiska bilder och med fina texter som berättar och förklarar om djuren och dess liv i Afrika. Vi får lära oss om vad elefanten har sin snabel till och vi får lära oss om markattor vilka de är och hur de lever. Visste du att hyenor sällan får fler än två ungar och att det hos dem är honorna som jagar.

Unseen Empire är ett spel där du ska identifiera vilda djur

Feber.se - 29 Jul 21 kl. 17:00

Låtsas att du utforskar naturen på riktigt Unseen Empire är ett spel där spelaren får i uppgift att utforska foton som fotograferats av automatiska kameror på olika platser i Asien. Spelet använder sig av bilder som hämtats från en databas bestående av sex miljoner autentiska fotografier på olika vilda djur. Unseen Empire är utvecklat i samarbete med Oxford University's Wildlife Conservation Research Unit (WildCRU) med stöd från National Geographic Society.

Så får man vilda katter att bli tama

Feber.se - 13 Jul 21 kl. 17:30

Kattungar! Om man hittar lite övergivna katter som aldrig har träffat människor är de inte så supersugna på att lägga sig i knät och kurra. Här får vi se hur man gör för att få kissarna att acceptera en.

Bokrecension – Sektens barn

Bokbloggar - 08 Jul 21 kl. 09:00

”Författare : Mariette Lindstein Förlag : Forum Utgivningsår : 218 Antal sidor : 430 Serie : Del 3 Handling Sektens barn är den dramatiska upplösningen på serien om sekten ViaTerra, där makt, manipulation och våld är en del av vardagen. Femton år har gått sedan Sofia flydde från sekten på Dimön. Sektledaren Franz Oswald har inte synts till sedan dess, men när en skoningslös storm sveper över Sverige kliver han ut ur skuggorna.

Lästips! Vilda gröna ögon av Joyce Carol Oates

Bokbloggar - 04 Jul 21 kl. 18:47

”Detta är en bok skriven för ungdomar. Jag behöver påminna mig om det. Det är ett gediget hantverk av en av världens främsta (och mest produktiva) författare.

Spirande kärlek i bokhandeln för ensamma hjärtan av Annie Darling – bokrecension

Bokbloggar - 28 Jun 21 kl. 06:44

”Spirande kärlek i bokhandeln för ensamma hjärtan av Annie Darling – bokrecension Format: Inbunden Serie: Bokhandeln för ensamma hjärtan del 2 Antal sidor: 368 Utgivningsdatum: 2020,09,01 Förlag: Historiska Media ISBN: 9789177891550 Tusen tack Historiska Media för recensionsexemplaret! Typ av bok: Feelgood,roman WANT: Vad önskar huvudkaraktären Verity Love? Jo lugn och ro.

Ekonomi med hjärta – av Iréne Jansson – Bokrecension

Bokbloggar - 21 Jun 21 kl. 06:18

”Ekonomi med hjärta – av Iréne Jansson – Bokrecension Format: Häftad Antal sidor: 204 Utgivningsdatum: 2016,04,10 Förlag: Books from the heart ISBN: 9789163781117 Typ av bok: Detta är en bok för personlig utveckling inom ekonomi. Inriktningen är att se på pengar på ett nytt sätt. Som det står: ”DEL 1 handlar om hur du The post Ekonomi med hjärta – av Iréne Jansson – Bokrecension appeared first on Monica Iveskölds blogg … [mer]” Läs hela inlägget » Via Bokbloggar.

Fler inlägg från Bokbloggar

Hett i hyllan vecka 39 / 2021

Bokbloggar - 30 Sep 21 kl. 14:17

”Så här skriver Monika om Hett i hyllan Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag.

Bokrecension: Till de döda

Bokbloggar - 30 Sep 21 kl. 14:01

”Stort tack till Piratförlaget för recensionsexemplaret! TILL DE DÖDA EMMA ÅNGSTRÖM ?????, 4/5 Han ska vara borta i drygt en vecka.

Oväntat fin läsning

Bokbloggar - 30 Sep 21 kl. 12:16

”Tre månader har gått sedan Mammas lilla prins kom ut och jag får väl erkänna att jag hoppat på lite mer mediabevakning. Men, på Instagram skriver Annika Lindeberg: ”Mammas lilla prins av Mårten Melin var en oväntat fin läsning. Denna kapitelbok för mellanåldern handlar ovanligt nog om Elvis Presleys barndom, där han är en ensam, fattig, lite udda kille som drömmer om att få sjunga.

Läst i september

Bokbloggar - 30 Sep 21 kl. 10:50

”The Essential Dykes to Watch Out For av Alison Bechdel Samling med Alison Bechdels klassiska tecknade serie. Efter solen av Jonas Eika Märklig dansk novellsamling. Raskrigaren: Seriemördaren Peter Mangs av Mattias Gardell Bokcirkelbok.

Kort-kort: Dick Fight Island

Bokbloggar - 30 Sep 21 kl. 10:24

”Alltså, ibland förstår jag inte varför jag satt upp en serie på min lista över serier jag borde kolla in. Jag läser någonting om en serie och tycker av någon anledning den låter intressant, lägger till den i listan, och sen glömmer jag prompt bort varför den finns där. När jag sedan till slut läser serien förundras jag över hur den hamnade där en gång i tiden.

Bokmässan 2021: Yttrandefrihetstorget och demokratiseminarium

Bokbloggar - 30 Sep 21 kl. 10:01

”Demokrati var ett av bokmässans stora teman 2021 och jag bevakade det ganska så flitigt eftersom jag var där för Tidningen Nu , som är en politisk tidning och vars läsare inte sällan är otroligt intresserade av demokrati, och yttrandefrihetsfrågor. Jag träffade Simona Mohamsson och besökte seminariet med henne om situationen i Hongkong och det kommer en större artikel om det senare. Först måste jag bara säga att Yttrandefrihetstorget, där många av demokratiseminarierna ägde rum, var ett digitalt torg.

gör snart som Jane Austen

Bokbloggar - 30 Sep 21 kl. 09:08

”hittade en liten fin Encyclopedia of Needlework (fully illustrated 1930) by Therese de Dillmont. This handsome hardback contains the full text and all 890 illustrations. The chapters are Sewing, Mending, Single and Cut Open Work, Net and Damask Stitches, White Embroidery, Flat and Gold Stitch Embroidery, Tapestry and Line Embroidery, Knitting, Crochet, Tatting, Netting, Irish Lace, Laces of Different Kinds, Miscellaneous Fancy Work, and Practical Directions.

Bokrecension – Vilda barn

Bokbloggar - 30 Sep 21 kl. 09:00

”Författare : Maria Borda Förlag : Domeratzky Utgivningsår : 2020 Antal sidor : 209 Handling Vilda barn är berättelsen om föräldracoachen Maria Bordas egen resa som förälder. Det är en inspirerande samling texter om livet med barn, amning och närhet utifrån såväl vetenskapliga som personliga perspektiv. Texterna är till största del hämtade från Bordas blogg Vilda barn som drevs mellan 2009,2014, men boken innehåller också nyare material och ett bonuskapitel med recept och pyssel.

Monday´s Not Coming av Tiffany D. Jackson

Bokbloggar - 30 Sep 21 kl. 09:00

”Originaltitel: Monday´s Not Coming Sidor: 435 (Häftad) Ålder: Unga vuxna ”Monday Charles is missing, and only Claudia seems to notice. Claudia and Monday have always been inseparable , more sisters than friends. So when Monday doesn’t turn up for the first day of school, Claudia’s worried.

Den mänskliga apans uppgång och fall av Jared Diamond

Bokbloggar - 30 Sep 21 kl. 08:55

”Hur har vi utvecklats genom evolutionen och varför? Hur lika är vi egentligen våra närmaste släktingar och vad är det som har gjort att vi utvecklats åt olika håll? Sexualitet, redskap, språket och domesticeringen av djur.

Mer om bibliotek som slopar avgifter för försenade böcker

Bokbloggar - 30 Sep 21 kl. 08:45

”BookRiot Times Are Changing: Covid,19 and Library Late Fees And yet, as Sabrina Unrein states in the opening of her report, “ Overdue Fines: Advantages, Disadvantages, and How Eliminating Them Can Benefit Public Libraries ,” libraries have traditionally also had an aspect of public shame associated with them. After all, what happens when you speak too loudly in the library? Or when you return your books late?

Klas Östergren — Två pistoler

Bokbloggar - 30 Sep 21 kl. 08:00

”Klas Östergren , inläst av författaren själv 8 h 34 min. Bokförlaget Polaris 2021 (2021) Efter tungviktaren Renegater (2020) och vad som nog får anses vara avslutningen på berättelsen om bröderna Morgan (men man vet aldrig!) begav sig Klas Östergren (f.

Pestön — en riktigt bra tvåa

Bokbloggar - 30 Sep 21 kl. 07:42

”Marie Hermanson låter oss återse polisen Nils Gunnarsson i boken Pestön som inleds med att en död man hittas i en kåkstad byggd på pålar vid Säveån. Han verkar inte tillhöra några av de så kallade vrakarna som bor i området och när Gunnarsson söker efter mannens identitet tar sökandet oväntade och ibland farliga vägar. Det har hunnit bli 1925 och sedan Den stora utställningen har Ellen träffat en fästman och gått hushållsskola.

Hett i hyllan #125 – I sanningens tjänst

Bokbloggar - 30 Sep 21 kl. 07:06

”I sanningens tjänst handlar om Ned, en erfaren brittisk agent, som undervisar underrättelsetjänstens unga rekryter. På avslutningskvällen bjuder han in sin före detta chef, George Smiley, att föreläsa. Smiley ställer allt på sin spets och får Ned att återuppleva det förflutna.

Rouge Protocol, Martha Wells

Bokbloggar - 30 Sep 21 kl. 07:04

”Titel : Rogue Protocol Serie: The Murderbot Diaries #3 Författare: Martha Wells U tgivningsår: 2018 Förlag: Recorded books, Inc Sidor/tid: 3 timmar 46 minuter Genre: SciFi Språk: Engelska Ljudbok Inläsare: Kevin R. Free Handling: SciFi’s favourite antisocial A.I.