Filmrecension: Förfärliga snömannen – bästa familjefilmen

Kulturbloggen - 22 Oct 19 kl. 15:19

Förfärliga snömannen Betyg 4 Svensk biopremiär 25 oktober 2019 Regi Jill Culton och Todd Wilderman. En varm, gullig, söt, animerad berättelse om några ungdomar i Kina som måste rädda en snöman från vetenskapsmän som inte vill väl. Om du bara ska se en film på bio med familjens minsta – då är det en här du ska se. Bästa familjefilmen. Fortsätt läs..

DIY: Snörfågel

Husmusen - inredning och design på nätet - 07 May 20 kl. 16:19

Ett enkelt tips om du måste sno ihop en fin present snabbt och har snålt med material att tillgå. Klipp formen av en figur (en fågel till exempel) och trä på ett snöre istället för att knyta den klassiska rosetten. Klart på en kvart som vi brukar säga och minst lika fint som massproducerat mönsterpapper.

Snö i Stockholm? – bildbevis från fem vintrar

Freedomtravel - 23 Jan 20 kl. 06:00

Blir det aldrig snö i Stockholm? Jag (Helena) längtar efter snön. Jag är inte säker på att Peter känner likadant, men … lite snö måste man väl få?

Snöbollskrig filmat med iPhone 11

Feber.se - 05 Dec 19 kl. 13:20

Regisserat av David Leitch David Leitch är regissören bakom filmer som John Wick, Atomic Blonde och Deadpool 2. Och det här klippet med snöbollskrig som endast ska vara filmat med en iPhone 11. Läs vidare och kommentera: https://feber.

Miley Cyrus säger att hennes ex-man inte var en snäll person!

Posh24.se - Sveriges största kändissajt - 21 Oct 19 kl. 18:34

På en livesändning på Intagram berättar Miley Cyrus att Cody Simpsons är den första snälla mannen hon träffat.

Kulturbloggen - i förrgår: 01:42

Filmrecension: Papicha – Kvinnoförtryck och begränsande normer i ett konservativt Algeriet

Kulturbloggen - 17 Jun 20 kl. 13:22

Pressbild Papicha Betyg 3 Svensk biopremiär 15 juni Regi Mouina Meddour Det konservativa Algeriet har könsstereotyper från 50-talet samtidigt sker en revolution där unga kvinnor i 20 till 30 år som fått nog av förtrycket tar till handling och ritar bröst på antifeministiska affischer, söker sig till högre utbildning eller vägrar bära slöja i det offentliga. Frihet är att bära de kläder man känner för och att dansa natten lång på klubbgolvet utan dömande blickar. Men går det verkligen att rapa eller festa sig fram till frihet?

Moderna Museet flyttar ut barnverksamheten i sommar

Kulturbloggen - 17 Jun 20 kl. 10:24

Del av Pablo Picassos skulpturgrupp Frukost i det gröna som finns i trädgården utanför museet. Foto: Åsa Lundén/Moderna Museet I sommar blir hela Skeppsholmen Moderna Museets verkstad! Under sommarlovet flyttar barnverksamheten utomhus och fortsätter att hålla den sociala distansen.