Filmrecension: Familjen Addams – en gullig film för barnfamiljer som vill fira Halloween

Kulturbloggen - 18 Oct 19 kl. 16:48

Familjen Addams Betyg 3 Svensk biopremiär 25 oktober 2019 Regi Greg Tiernan och Conrad Vernon En gullig liten animerad berättelse om att tillåta varandra att vara olika, en liten hyllning till allas rätt att vara olik andra. Skräckfamiljen Addams har inte haft det lätt. Vart de flyttar blir omgivningen upprörd och vill få iväg dem. De alldeles för olika alla andra. Fortsätt läs..

Daniel gör en liten kulmaskin

Feber.se - 28 May 20 kl. 16:20

Kul! För att fira att han nått 40.000 stycken prenumeranter byggde Daniel de Bruin en kulmaskin i miniatyr-skala.

Utredare för flygplansolyckor recenserar krascher på film

Feber.se - 15 Apr 20 kl. 11:40

Verklighetstrogna? Stephen Moss ägnade 35 år till att utreda flygplansolyckor och här får vi se honom recensera flygkrascher på film. Hur bra stämmer de överens med verkligheten egentligen?

Den friska maten för hela familjen

Kostdoktorn - 13 Apr 20 kl. 15:20

De speciella tider vi lever i gör att många lagar mer mat hemma. Hur kan man tänka kring barnens mat?Inlägget Den friska maten för hela familjen dök först upp på Diet Doctor.

Fira alla hjärtans dag med LCHF på menyn

Kostdoktorn - 11 Feb 20 kl. 16:13

Överraska någon du tycker om med en extra kärleksfull och lyxig LCHF-middag på alla hjärtans dag!Inlägget Fira alla hjärtans dag med LCHF på menyn dök först upp på Diet Doctor.

Google visar gullig Super Bowl-film

Feber.se - 28 Jan 20 kl. 13:40

Assistenten kommer ihåg Snart dags för Super Bowl och Google planerar att göra lite reklam för sin assistent. I reklamfilmen ovan ser ni när en gammal herre får lite hjälp att minnas hans fru. Man passar också på att påminna om att assistenten kan det mesta som man behöver veta inför matchen.

Netflix kör AW för att fira Underground 6-release

Feber.se - 11 Dec 19 kl. 15:40

Tips om du är i Stockholm i helgen Michaell Bays nya rulle Underground 6 med Ryan Reynolds i spetsen släpps på fredag. För att fira releasen kommer Netflix anordna lite festligheter i Stockholm där Netflix kommer utöver vuxenläsk och snask erbjuda lite tävling där du kan vinna en flådig TV samt testa diverse VR-upplevelser. Eventet kommer hållas på fredag och lördag vid Grev Turegatan 30.

Trailer för andra säsongen av Lost in Space

Feber.se - 05 Dec 19 kl. 17:20

Fira jul med familjen Robinson Netflix har släppt en ny trailer för andra säsongen av Lost in Space. Den andra säsongen kommer släppas på julafton och bestå av tio avsnitt och i vanlig ordning kommer samtliga avsnitt att avnjuta på momangen. Har ni inte sett den första säsongen av Lost in Space så hittar ni den på Netflix via länken här nere till vänster.

Kulturbloggen - 23 timmar sedan

Filmrecension: Papicha – Kvinnoförtryck och begränsande normer i ett konservativt Algeriet

Kulturbloggen - 17 Jun 20 kl. 13:22

Pressbild Papicha Betyg 3 Svensk biopremiär 15 juni Regi Mouina Meddour Det konservativa Algeriet har könsstereotyper från 50-talet samtidigt sker en revolution där unga kvinnor i 20 till 30 år som fått nog av förtrycket tar till handling och ritar bröst på antifeministiska affischer, söker sig till högre utbildning eller vägrar bära slöja i det offentliga. Frihet är att bära de kläder man känner för och att dansa natten lång på klubbgolvet utan dömande blickar. Men går det verkligen att rapa eller festa sig fram till frihet?

Moderna Museet flyttar ut barnverksamheten i sommar

Kulturbloggen - 17 Jun 20 kl. 10:24

Del av Pablo Picassos skulpturgrupp Frukost i det gröna som finns i trädgården utanför museet. Foto: Åsa Lundén/Moderna Museet I sommar blir hela Skeppsholmen Moderna Museets verkstad! Under sommarlovet flyttar barnverksamheten utomhus och fortsätter att hålla den sociala distansen.