Filmrecension: Gemini Man

Kulturbloggen - 08 Oct 19 kl. 14:38

Gemini Man Betyg 3 Svensk biopremiär 11 oktober 2019 Regi Ang Lee Om du gillar motorcykeljakter där förarna klarar av de mest häpnadsväckande, livsfarliga, momenten – ja då är det här absolut en film för dig. Regissören Ang Lee är en av de skickligaste actionregissörerna. Den versionen jag såg var i 3D+, som är ett spännande 3D-format där 60 3D-bilder visas per sekund som är framtagen från ett original med 120 bilder per sekund. Bilderna blir oerhört starka och vissa scener var som om publiken satt mitt i all action. Fortsätt läs..

Gemini Man – Official Trailer #2

GeekAlerts - 27 Jul 19 kl. 01:21

Watch the Gemini Man – Official Trailer 2 from Paramount Pictures: Gemini Man is an innovative action-thriller starring Will Smith (#WillSmith) as Henry Brogan, an elite assassin, who is suddenly targeted and pursued by a mysterious young operative that seemingly can predict his every move. [...

Ny trailer för Gemini Man

Feber.se - 25 Jul 19 kl. 16:40

Will Smith vs Will Smith En ny trailer har släppts för Gemini Man, vilket är en rykande färsk rulle från den visionäre regissören Ang Lee. I filmen får vi möta lönnmördaren Henry Brogen, spelad av Will Smith, som upptäcker att han är jagad av en yngre förmåga. Filmen är som sagt regisserad av Ang Lee och utöver Smith medverkar bland annat Clive Owen, Benedict Wong och Mary Elizabeth Winstead.

Adobe visar upp ritprogrammet Fresco

Feber.se - 18 Jun 19 kl. 09:30

Det som tidigare kallades Project Gemini Adobe har visat upp lite mer av sitt kommande ritprogram till iPad och även passat på att ge detta ett officiellt namn. Adobe visade upp ritappen till iPad förra hösten och den gick då under arbetsnamnet "Project Gemini". Nu har dock Adobe meddelat att appen kommer att få namnet Fresco.

Projekt Gemini

Bokbloggar - 08 May 19 kl. 14:17

Filmrecension: Maleficent 2: Ondskans härskarinna

Kulturbloggen - 1 timme sedan

Maleficent 2: Ondskans härskarinna Betyg 4 Svensk biopremiär 16 oktober 2019 Tillåten från 11 år Längd 1 timme och 58 minuter och visas i 3D och 2D med engelskt tal I rollerna: Angelina Jolie, Elle Fanning, Michelle Pfeiffer, Chiwetel Ejiofor, Sam Riley, Harris Dickinson, Imelda Staunton, Lesley Manville, Juno Temple m.fl. Har du undrat hur det går för karaktärerna i den första Maleficient-filmen får du nu en del svar i en mycket välgjord film, många duktiga skådespelare, grafiken är fantastisk och kostymerna är otroliga.

Filmrecension: Tills Frank skiljer oss åt

Kulturbloggen - 1 timme sedan

Tills Frank skiljer oss åt Betyg 3 Svensk biopremiär 18 oktober 2019 Regi Leif Lindblom Manusförfattare Peter Magnusson En rolig, varm, söt, lite fjantig men ändå godkänd svensk komedi. Ni vet hur svenska komedier ofta är: med stereotyper till karaktärer, överdrivna. När det är en bra komedi kan man både skratta hejdlöst och känna igen saker från det verkliga livet, fast i komisk form.

Max von Sydow tilldelas Stockholm Lifetime Achievement Award 2019 av Stockholms filmfestival

Kulturbloggen - 11 timmar sedan

Max von Sydow tilldelas Stockholm Lifetime Achievement Award 2019, berättar ett pressmeddelande: Max von Sydow är en av världens mest prominenta skådespelare genom tiderna. Han är dessutom Stockholms filmfestivals tidigare hedersordförande. I år tilldelas den 90-åriga skådespelaren Stockholm Lifetime Achievement Award 2019, vars livsverk förändrat filmkonsten genom hans ikoniska och mångfacetterade roller.

Premiär på Folkteatern i Göteborg för Madame Bovary

Kulturbloggen - 11 timmar sedan

Ny dramatisering av Madame Bovary får premiär på Folkteatern Göteborg den 26 oktober. Foto: Jonatan Fernström. Den 26 oktober är det premiär för Madame Bovary på Folkteatern i Göteborg i regi av Frida Röhl.

Stockholms Internationella Poesifestival arrangeras på Konstakademien

Kulturbloggen - Igår: 21:25

Raúl Zurita. Foto av Pepe Torres Stockholms Internationella Poesifestival arrangeras i år på Konstakademien den 15 och 16 november. Ett pressmeddelande: Några av vår tids mest intressanta poeter kommer till Sverige för att i fängslande uppläsningar och inspirerande samtal undersöka människans största längtan: att hitta hem.

Crossover-jazz med åtskilliga pärlor – Places And Dreams av Hannah Svensson

Kulturbloggen - i förrgår: 11:21

Hannah Svensson Places And Dreams 4 Inspelad maj 2019 i Nilento Studios i Kållered Inspelning, mix och master: Lars Nilsson Producent: Lars Nilsson Nilento records 51:25 Releasedatum: 11/10 2019 Hur kommer det sig att nyinspelad musik känns igen? Jo, majoriteten låtar har jag hört live, i vissa fall vid flera tillfällen. Har nog sammanlagt hört sångerskan Hannah Svensson ett tvåsiffrigt antal gånger (flera gånger recenserat), recenserade föregående skivan Pictures In Mind och gjorde intervju för Orkesterjournalen med anledning av Falkenbergs Jazzdagar.

Krönika

Kulturbloggen - 12 Oct 19 kl. 14:23

Vägvinnande samarbete över gränser – Båten av RIM

Kulturbloggen - 10 Oct 19 kl. 12:20

foto Nadia Caroline Andersen RIM Båten 5 Inspelning och mixning: Petter Berndalen i Playing With Music Studio, Stockholm Master: Claes Persson CRP Mastering, Segeltorp Producent: Petter Berndalen och RIM Playing With Music 37:22 Releasedatum: 10/10 2019 Har besökt många festivaler, men aldrig någon spelmansstämma eller festival inriktad på folkmusik, även om jag på samma biljett sett Fläskkvartetten feat Freddie Wadling, Groupa och Hedningarna. Renodlad fiolmusik med polskor och dylikt är generellt sett inte min grej. Krävs något mer för att göra mig upphetsad.

Becketts I väntan på Godot har premiär på Dramaten 24 oktober

Kulturbloggen - 09 Oct 19 kl. 13:00

Repetitionsbild. I väntan på Godot/Johan Ulveson och Jonas Karlsson. Dramaten.

Filmrecension: Gemini Man

Kulturbloggen - 08 Oct 19 kl. 14:38

Gemini Man Betyg 3 Svensk biopremiär 11 oktober 2019 Regi Ang Lee Om du gillar motorcykeljakter där förarna klarar av de mest häpnadsväckande, livsfarliga, momenten – ja då är det här absolut en film för dig. Regissören Ang Lee är en av de skickligaste actionregissörerna. Den versionen jag såg var i 3D+, som är ett spännande 3D-format där 60 3D-bilder visas per sekund som är framtagen från ett original med 120 bilder per sekund.