Filmrecension: Om det oändliga – ett mästerverk om mänsklighetens tillvaro på gott och ont, i smått och stort

Kulturbloggen - 20 Sep 19 kl. 16:25

Om det oändliga Betyg 5 Svensk biopremiär den 15 november 2019 Regi Roy Andersson Filmlängd 76 min Ett mästerverk om mänsklighetens tillvaro. Om det lilla och det stora, med humor och konstnärlig fingertoppskänsla. Frågan är om inte Roy Andersson är den största svenska filmregissören genom tiderna. Vi får följa med på en resa genom mänsklighetens uttryck, på gott och ont. Fortsätt läs..

Supertalangen Sean O’Malley klar för ny UFC-fight – efter succén!

MMAnytt - i förrgår: 22:05

Den nummer 14-rankade bantamviktaren “Sugar” Sean O’Malley, 25, har utmärkt sig som en sann fanfavorit med sin spektakulära fightingstil. Med ett obesegrat matchfacit på tolv raka vinster, varav fyra i UFC, anses han med rätta vara en av den världsledande MMA-organisationens mest spännande talanger på uppgång. Nu har stjärnskottet bokats för sin nästa match.

Den oändliga familjen

Bokbloggar - 05 Jul 20 kl. 13:51

Min andra bok: Den oönskade

apg29 - 01 Jul 20 kl. 01:28

Berättelsen som är helt sann är mycket stark och gripande och lämnar ingen oberörd.Boken handlar om min barndom hos en fosterfamilj på en bondgård i Småland. Jag var oönskad av mina föräldrar men kom även till gården som oönskad.

Stjärnskottet Sean O’Malley avslöjar – sin nästa motståndare

MMAnytt - 25 Jun 20 kl. 06:22

Obesegrade stjärnskottet Sean O’Malley tog hem sin tolfte raka vinst i början av månaden, men är redan ute efter nästa skalp. I en intervju med före detta UFC-fighter Brendan Schaub så säger “Suga” Sean att han har siktet inställt på Marlon Vera, en annan toppfighter i bantamviktsklassen. Medan O’Malley besegrade WEC-mästaren Eddie Wineland via TKO under UFC 250 så förlorade Vera sin match mot Song Yadong i mitten av maj.

UFC-stjärnans nya udda träningsvideo gör ont att se

MMAnytt - 24 Jun 20 kl. 08:54

Topprankade lättviktaren Tony Ferguson är tillbaka i gymmet och bjuder nu på en ny träningsvideo. “El Cucuy” fick nyligen se sin vinstsvit på tolv raka gå förlorad under UFC 251 då han blev avslutad av Justin Gaethje. Trots att Ferguson är känd för sina ovanliga träningsmetoder så har den senaste fått fansen att reagera starkt.

Zucchiniciabatta

Kostdoktorn - 23 Jun 20 kl. 12:43

Saftiga glutenfria ciabattabröd som smakar fantastiskt gott som smörgåsbröd med olika pålägg. Inlägget Zucchiniciabatta dök först upp på Diet Doctor.

Behöver Android en smidig och slimmad toppmodell?

Swedroid.se - Allt om Google Android - 22 Jun 20 kl. 15:38

För de som föredrar smidigare telefoner men inte vill kompromissa med prestandan, har det länge varit ont om alternativ. Redan innan Sony lade ned sin Compact-serie var de modellerna i stort sett de enda mindre Androidmobilerna på marknaden med relativt bibehållen prestanda. Idag anses allt under 6” vara litet.

EA presenterar Skate 4 och lite annat smått och gott

Feber.se - 19 Jun 20 kl. 08:56

Samt Apex Legends till Switch och Steam EA har ingen respekt för svenska traditioner och körde sitt EA Play Live-event på självaste midsommardagen, som praktiskt taget är mer helig än någon annan svensk helgdag, och undertecknad måste plita ner några ord om det hela. Men efter att ha sett nyheterna är det utan tvekan värt det. Nästan bara på grund av att Skate-serien äntligen återvänder efter tio år, men det lär dröja ett tag innan spelet släpps.

Filmrecension: Mjölkkriget – en fantastisk berättelse om den lilla människan kamp för frihet mot kooperativet

Kulturbloggen - Igår: 19:19

Mjölkkriget Betyg 4 Svensk biopremiär 17 juli 2020 Originaltitel: The County/Héraðið Regi och manus: Grímur Hákonarson I rollerna: Arndís Hrönn Egilsdóttir, Hinrik Ólafsson, Sigurður Sigurjónsson, Hannes Óli Ágústsson, Ragnhildur Gísladóttir, Sveinn Ólafur Gunnarsson, Jens Albinus Jag fullkomligt älskar den här filmen och dess karaktärer och i synnerhet huvudpersonen, den viljestarka, upproriska mjölkbonden Inga (Arndís Hrönn Egilsdóttir). Inga är en medelålders kvinna, inte tvålfager och inte smal och som en älva och långt ifrån skör som en porslinsfigur. Hon är rakt på, ärlig och vad som kan en del kan vilja använda det rätt konstiga ordet manhaftig.

Förunderliga klanger och storartad sång – Sing Me The News av Lena Swanberg

Kulturbloggen - 11 Jul 20 kl. 00:08

Per Kristiansen pk-foto Lena Swanberg Sing Me The News 5 Inspelad och mixad av Göran Petersson i Brus & knaster mobila studio och Studio Gul i Sundbyberg 2018-2019 plus somliga pålägg i Banjou studio Ekerö Producerad av Lena Swanberg & Göran Petersson (fyra spår co-producerade med Richard Krantz) Lobjär Recordings (egen utgivning med stöd från Statens Kulturråd) 50:21 Releasedatum: 27/5 2020 Jag känner främst till henne genom intryck hon gjort, live och på skiva som vokalist i storband ledda av Ann-Sofi Söderqvist. Den Stockholmsbaserade sångerskan och kompositören växte upp i Hälsingland. Tidigt i barndomen började hon spela fiol.

Kulturbloggen - 08 Jul 20 kl. 13:16

Kulturbloggen - 08 Jul 20 kl. 12:58