Kulturbloggen - 19 Sep 19 kl. 18:33

Rambo: Last Blood Betyg 3 Svensk biopremiär 20 september 2019 Regi Adrian Grünberg I rollerna Sylvester Stallone, Paz Vega, Sergio Peris-Mencheta. Det är nästan fyrtio år sedan den första Rambofilmen kom och tio år sedan den senaste av dessa actionfilmer. Han är sig lik bara mer väderbiten, lika karg och lika stark och tuff. Något mästerverk är det förstås inte. Fortsätt läs..

Bounty of Blood är nästa Borderlands 3-expansion

Feber.se - 22 May 20 kl. 15:30

Vilda västern! Gearbox fortsätter bygga ut Borderlands 3 med mer innehåll. Den tredje expansionen har presenterats och kommer bli tillgänglig att lägga vantarna på i slutet av juni.

Skådespelaren Brian Dennehy död

Feber.se - 17 Apr 20 kl. 14:20

Dog av naturliga orsaker 81 år gammal Flera källor rapporterar att den amerikanske skådespelaren Brian Dennehy har avlidit vid 81 års ålder av. Dennehy inledde sin karriär genom att medverka i den klassiska polis-serien Kojak 1977 och medverkade genom åren i flera filmer och serier där han ofta spelade lite mer hårdföra roller. Han syns bland annat i klassiker som First Blood, Silverado och Cocoon.

Cats storvinnare på Razzie Awards

Feber.se - 17 Mar 20 kl. 08:00

Skit ska skit ha! Igår hölls den årliga anti-galan Razzie Awards där förra årets sämsta filmer "hyllades". Inte helt oväntat var det Cats som kammade hem flest pokaler under festligheterna.

Här är årets Razzie-nomineringar

Feber.se - 09 Feb 20 kl. 14:00

Förra årets sämsta prestationer i Hollywood Razzie Awards är filmgalan som uppmärksammar alla bottennapp som Hollywood har spottat ur sig det senaste året. Här delar man helt enkelt ut priser till Hollywoods absolut sämsta filmer och prestationer, motsatsen till Oscars-galan helt enkelt. Inte helt oväntat så norpade Cats massvis med nomineringar men även filmer som Hellboy, Rambo: Last Blood och A Madea Family Funeral lyckades kamma hem flertalet nomineringar.

Dying Light: Bad Blood gratis för alla som äger zombieliret

Feber.se - 29 Jan 20 kl. 14:40

Gratis är gott! Dying Light: Bad Blood släpptes under hösten 2018 och det blev aldrig någon större succé för Battle Royale-spinoffen. Enligt Steamcharts spelade ett par hundra personer spelet vi release, men inte allt för lång tid därefter låg antalet samtidiga spelare på runt 20-30 spelare.

Filmrecension: Mjölkkriget – en fantastisk berättelse om den lilla människan kamp för frihet mot kooperativet

Kulturbloggen - 7 timmar sedan

Mjölkkriget Betyg 4 Svensk biopremiär 17 juli 2020 Originaltitel: The County/Héraðið Regi och manus: Grímur Hákonarson I rollerna: Arndís Hrönn Egilsdóttir, Hinrik Ólafsson, Sigurður Sigurjónsson, Hannes Óli Ágústsson, Ragnhildur Gísladóttir, Sveinn Ólafur Gunnarsson, Jens Albinus Jag fullkomligt älskar den här filmen och dess karaktärer och i synnerhet huvudpersonen, den viljestarka, upproriska mjölkbonden Inga (Arndís Hrönn Egilsdóttir). Inga är en medelålders kvinna, inte tvålfager och inte smal och som en älva och långt ifrån skör som en porslinsfigur. Hon är rakt på, ärlig och vad som kan en del kan vilja använda det rätt konstiga ordet manhaftig.

Förunderliga klanger och storartad sång – Sing Me The News av Lena Swanberg

Kulturbloggen - i förrgår: 00:08

Per Kristiansen pk-foto Lena Swanberg Sing Me The News 5 Inspelad och mixad av Göran Petersson i Brus & knaster mobila studio och Studio Gul i Sundbyberg 2018-2019 plus somliga pålägg i Banjou studio Ekerö Producerad av Lena Swanberg & Göran Petersson (fyra spår co-producerade med Richard Krantz) Lobjär Recordings (egen utgivning med stöd från Statens Kulturråd) 50:21 Releasedatum: 27/5 2020 Jag känner främst till henne genom intryck hon gjort, live och på skiva som vokalist i storband ledda av Ann-Sofi Söderqvist. Den Stockholmsbaserade sångerskan och kompositören växte upp i Hälsingland. Tidigt i barndomen började hon spela fiol.

Kulturbloggen - 08 Jul 20 kl. 13:16

Kulturbloggen - 08 Jul 20 kl. 12:58