Filmrecension: Spider-Man: Far From Home

Kulturbloggen - 03 Jul 19 kl. 19:37

Spider-Man: Far From Home Betyg 4 Svensk biopremiär 3 juli 2019 Reg: Jon Watts Manus Chris McKenna och Erik Sommers Med Tom Holland, Jake Gyllenhaal, Zendaya, Samuel L. Jackson, Cobie Smulders, Jacob Batalon, Jon Favreau, Marisa Tomei m.fl. Riktigt skönt med en actionhjälte-film som handlar om annat än att rädda hela universums. Fortsätt läs..

Nu går det att flytta uppspelning mellan Cast-enheter

Swedroid.se - Allt om Google Android - 09 Oct 19 kl. 12:45

Google har implementerat stöd för att enkelt flytta uppspelning mellan hemmets olika Cast-enheter. Uppspelningen kan exempelvis flyttas från en Home Mini i köket till en högtalare i vardagsrummet, och så vidare. Video kan därtill flyttas mellan kompatibla enheter.

Soupy Leaves Home

Bokbloggar - 28 Sep 19 kl. 12:00

Sony och Marvel överens om Spider-Man

Feber.se - 27 Sep 19 kl. 17:44

Kommer göra tredje film tillsammans Det verkar inte som att Spider-Man kommer lämna MCU ändå! Tidigare i år gick Sony Pictures och Marvel Cinematic Universe skilda vägar då de inte kom överens om framtiden för Spider-Man, vilket sög för alla inblandade. Inklusive fans av Tom Hollands tolkning.

Ferrari presenterar F8 Spider

Feber.se - 09 Sep 19 kl. 14:00

En utmanare till McLaren 720S Spider Nästa cabbe från Ferrari är F8 Spider som alltså är en mer öppen version av F8 Tributo - modellen som ersätter 488 GTB. Den här får väl ses som en direkt utmanare för bland annat McLaren 720S Spider. Under skalet sitter samma maskin som i vanliga F8 vilket innebär en dubbelturbomatad V8:a på 3,9 liter som ger 711 hästar och 770 newtonmeter i vrid.

Corridor levererar barnförbjuden version av Home Alone

Feber.se - 09 Sep 19 kl. 11:00

Kevin är psykopat Visuella effekt-gänget Corridor har levererat ett par barnförbjudna versioner av diverse filmer och nu har gänget släppt en sådan version av klassiska Home Alone, vilket ger oss en helt annan bild av Kevin McCallister. Bonusvideo nedan där Corridor berättar om projektet. Läs vidare och kommentera: https://feber.

Samsung visar upp Galaxy Home Mini

Feber.se - 30 Aug 19 kl. 08:00

En lite mindre version av deras smarta högtalare För cirka ett år sedan presenterade Samsung den smarta högtalaren Galaxy Home och nu har man även tagit fram en miniversion av denna. Samsung har nu börjat erbjuda Samsung-kunder i Sydkorea att börja testa Galaxy Home Mini som använder Samsungs egen smarta assistent Bixby. Trots att det gått ett år sedan Samsung visade upp den större smarta högtalaren Galaxy Home så är den än så länge inte släpps på marknaden och det finns inga uppgifter om när så kan tänkas bli fallet.

Marvel's Spider-Man får Game of the Year-version

Feber.se - 28 Aug 19 kl. 17:40

Hela spelet och all DLC i ett paket Insomniac Games Marvel's Spider-Man ligger på toppen tillsammans med Batman: Arkham-spelen som världens bästa superhjältespel. Har ni missat att lägga vantarna på spelet när det släpptes, men känner er sugna på att köpa det så har det släppts en ny utgåva av spelet som kan vara rätt intressant. Mer specifikt handlar det om Marvel's Spider-Man: Game of the Year Edition som levererar grundspelet, samtliga DLC och alla bonusdräkter som släppts i ett paket som kan bli ditt för 499 svenska riksdaler.

Trailer för The World According to Jeff Goldblum

Feber.se - 26 Aug 19 kl. 16:00

Kommer på Disney+ I helgen arrangerade Disney sin D23-konferens där man presenterade en lång rad produktioner som man snart kommer att släppa eller börja spela in. Förutom superhjältar och animerat så visade man bland annat upp trailern för den kommande tv-serien The World According to Jeff Goldblum. I dokumentärserien får vi följa skådespelaren Jeff Goldblum, känd från bland annat Jurassic Park och The Fly (Flugan), när han glider runt och bildar sig en egen, oftast originell, uppfattning om sin omvärld.

Crossover-jazz med åtskilliga pärlor – Places And Dreams av Hannah Svensson

Kulturbloggen - 10 timmar sedan

Hannah Svensson Places And Dreams 4 Inspelad maj 2019 i Nilento Studios i Kållered Inspelning, mix och master: Lars Nilsson Producent: Lars Nilsson Nilento records 51:25 Releasedatum: 11/10 2019 Hur kommer det sig att nyinspelad musik känns igen? Jo, majoriteten låtar har jag hört live, i vissa fall vid flera tillfällen. Har nog sammanlagt hört sångerskan Hannah Svensson ett tvåsiffrigt antal gånger (flera gånger recenserat), recenserade föregående skivan Pictures In Mind och gjorde intervju för Orkesterjournalen med anledning av Falkenbergs Jazzdagar.

Krönika

Kulturbloggen - Igår: 14:23

Vägvinnande samarbete över gränser – Båten av RIM

Kulturbloggen - 10 Oct 19 kl. 12:20

foto Nadia Caroline Andersen RIM Båten 5 Inspelning och mixning: Petter Berndalen i Playing With Music Studio, Stockholm Master: Claes Persson CRP Mastering, Segeltorp Producent: Petter Berndalen och RIM Playing With Music 37:22 Releasedatum: 10/10 2019 Har besökt många festivaler, men aldrig någon spelmansstämma eller festival inriktad på folkmusik, även om jag på samma biljett sett Fläskkvartetten feat Freddie Wadling, Groupa och Hedningarna. Renodlad fiolmusik med polskor och dylikt är generellt sett inte min grej. Krävs något mer för att göra mig upphetsad.

Becketts I väntan på Godot har premiär på Dramaten 24 oktober

Kulturbloggen - 09 Oct 19 kl. 13:00

Repetitionsbild. I väntan på Godot/Johan Ulveson och Jonas Karlsson. Dramaten.

Filmrecension: Gemini Man

Kulturbloggen - 08 Oct 19 kl. 14:38

Gemini Man Betyg 3 Svensk biopremiär 11 oktober 2019 Regi Ang Lee Om du gillar motorcykeljakter där förarna klarar av de mest häpnadsväckande, livsfarliga, momenten – ja då är det här absolut en film för dig. Regissören Ang Lee är en av de skickligaste actionregissörerna. Den versionen jag såg var i 3D+, som är ett spännande 3D-format där 60 3D-bilder visas per sekund som är framtagen från ett original med 120 bilder per sekund.

De fem bästa böckerna för dig som vill bli framgångsrik

Kulturbloggen - 08 Oct 19 kl. 07:12

Har du fantasier om att aldrig behöva stämpla in igen och om att slippa sitta vid ett överbelamrat skrivbord medan någon annan bestämmer vad du ska göra? Eller drömmer du bara om att leva ett bättre och lyckligare liv? Samtidigt som alla har olika bilder av hur ett framgångsrikt liv ser ut, är det många av oss som gärna skulle vara framgångsrika nog för att själva kunna styra över vår tillvaro.

Succé för Ida Sand och hennes eminenta band i Lerum

Kulturbloggen - 07 Oct 19 kl. 12:02

foton Mattias Bucht Live Shack på restaurang Torarica i Lerum 3/10 2019 Ida Sand har inmutat en egen bred nisch. Ackompanjerar på keyboard sin själfulla stämma vars bärkraftiga röst, hela tiden signalerar att hon menar vad hon sjunger. Har ett tilltal och en attack som skiljer ut henne, genom passionerad inlevelse, vokal intensitet.

Stefan Sundström ger sig ut på turné

Kulturbloggen - 07 Oct 19 kl. 10:29

Med färska skivan “Domedagspredikan” i bagaget ger sig Stefan Sundström ut på vägarna igen. På onsdag den 9 oktober spelar han i Gävle och sedan fortsätter turnén till den 7 december då han avslutar i Örnsköldsvik. Hela spelschemat hittar du här.

Bokrecension: Släkte av Torbjörn Flygt, ett släkte av losers

Kulturbloggen - 06 Oct 19 kl. 16:57

Torbjörn Flygt Natur & Kultur Utgivningsdatum: 2019.08.05 ISBN: 9789127163898 Någonstans gick det fel, riktigt fel, tänker jag gång på gång medan jag läser ”Släkte” av Torbjörn Flygt.

Strålande bedrift demonstrerar ondskans väsen – Dvärgen på Göteborgs Stadsteater

Kulturbloggen - 06 Oct 19 kl. 04:15

fotonOla Kjelbye Av Pär Lagerkvist Bearbetning; Askan Ghods och Jesper Söderblom Regi: Ashkan Ghods Sceniskt koncept. Askan Ghods och Jesper Söderblom Ljuskonsultation: Max Mitle Konstnär/ Illustrationer: Helga Holmén Kompositör: Tommy Carlsson På scen: Jesper Söderblom Spelas till och med 9/11 på Lilla scen Göteborgs Stadsteater Premiär: 4/10 2019 En stark dagboksroman utgiven på 40-talet, bearbetad till monolog för scenen. Även om den utspelas under renässansen finns tydliga kopplingar till andra världskrigets mardrömsår.