Filmrecension: Terminator: Dark Fate – många explosioner är det

Kulturbloggen - 23 Oct 19 kl. 20:09

Terminator: Dark Fate Betyg 2 Svensk biopremiär 25 oktober 2019 Regi Tim Miller Filmen längd 2 tim 8 min I rollerna ser vi bland andra Mackenzie Davis, Natalia Reyes, Gabriel Luna, Diego Boneta, Linda Hamilton och Arnold Schwarzenegger. Linda Hamilton och Arnold Schwarzenegger är tillbaka i sina roller från Terminator-filmerna. Frågan är om ens de mest inbitna Terminator-fansen blir lyckliga av filmen. Jag tycker att en film ska vara så bra att den kan stå för sig själv, att man inte ska behöva ha sett de tidigare för att få ut något av en film. Fortsätt läs..

Gameplay från The Dark Pictures: Little Hope

Feber.se - 29 Jun 20 kl. 09:40

Decisions, decisions Nyligen fick vi reda på att nästa kapitel i The Dark Pictures kommer lite senare än tänkt. Utvecklarna Supermassive Games berättade att hemmajobb har påverkat utvecklingen av Little Hope och det kommer dröja lite längre innan vi kommer få lägga vantarna på spelet. Det var tänkt att den interaktiva berättelsen skulle släppas under sommaren, men i stället kommer release ske i höst.

Facebook testar dark mode i mobilen

Feber.se - 29 Jun 20 kl. 08:20

Slipp bländas på kvällskvisten Facebook i webbläsaren har sedan tidigare haft tillgång till mörkt läge, men av någon anledning har ett sådant läge dröjt i mobilversionen av Facebook. Nu verkar det bli ändring på den fronten och vissa Facebook-användare har fått möjlighet att aktivera det mörkare läget i appen. Enligt Facebook handlar det om en liten andel användare som fått tillgång till dark mode, men förhoppningsvis kommer det inte dröja länge innan det mörka läget rullar ut till fler användare.

Netflix sammanfattar Dark

Feber.se - 28 Jun 20 kl. 09:00

Säsong ett och två I går hade den tredje säsongen av Netflix-serien Dark premiär. Känner du att du behöver friska upp minnet vad som hände i de två tidigare säsongerna så har Netflix klippt ihop en tio minuter lång sammanfattning i klippet ovan. I samband med allt detta har serien också fått en ny hemsida och den hittar du via länken nedan.

The Dark Pictures: Little Hope skjuts upp till höst

Feber.se - 15 Jun 20 kl. 12:00

Hemmajobb tar tid Supermassive Games har tidigare sagt att den andra delen i The Dark Pictures-antologin skulle släppas under sommaren, men det var innan coronaviruset började härja ordentligt. Utvecklarna har jobbat hemifrån med Little Hope sedan mars och det har gjort att saker och ting tar längre tid och man har bestämt att skjuta upp släppet av spelet till i höst. Utvecklarna skriver bland annat detta: "Our priority has been to keep people safe, and that includes actors and stage crews on whose talents we depend so heavily, other workforces external to our business who all help to create the games we make, and all of the talented people that work within our studio.

A dream so dark

Bokbloggar - 08 Jun 20 kl. 19:09

Dark fortsätter 27 juni

Feber.se - 26 May 20 kl. 09:20

Netflix spikar datum för tredje säsongen Netflix har släppt en kort teaser för den tredje säsongen av Dark och i den får vi bland annat reda på att den sista cykeln lider mot sitt slut och att den nya säsongen kommer ha premiär 27 juni. De två första säsongerna hittar ni på Netflix via länken här nere till vänster. Läs vidare och kommentera: https://feber.

Kulturbloggen - i förrgår: 10:11

Kulturbloggen - i förrgår: 10:06