Filmrecension: The Lighthouse

Kulturbloggen - 02 Nov 19 kl. 14:43

The Lighthouse Betyg 2 Svensk biopremiär 22 november 2019 Visas på Stockholm International Film Festival Regi Robert Eggers I rollerna: Willem Dafoe, Robert Pattinson, Valeriia Karaman Fotomässigt är filmen fantastisk. Den är filmad helt i svartvitt och har inträngande bilder och enastående duktiga skådespelare i de två huvudrollerna: Willem Dafoe och Robert Pattinson. För mig räcker det inte att något rent konstnärligt är fascinerande, en film måste ha en handling som på något tilltalar mig, engagerar mig. Filmen utspelar sig på en vindpinad ö i New England under 1890-talet. Fortsätt läs..

Ny trailer för The Lighthouse

Feber.se - 10 Sep 19 kl. 16:00

Svartvit fantasy-skräck I somras fick vi en första trailer för den kommande filmen The Lighthouse. Det är en svartvit fantasy-skräck som utspelar sig på en avlägsen ö i New England 1890. Vi får följa ett par fyrvaktare som håller på att bli galna av att hänga där.

Teaser för The Lighthouse

Feber.se - 31 Jul 19 kl. 14:00

Från regissören bakom The Witch I går dök det upp en liten teaser-trailer för filmen The Lighthouse som är regisserad av Robert Eggers som slog igenom stort med hjälp av The Witch från 2015. Som du kan se i trailern är The Lighthouse en svartvit film med Robert Pattinson och Willem Dafoe i huvudrollerna som fyrvaktarna Ephraim samt Thomas. Den 18 oktober har filmen premiär i USA, något svenskt premiärdatum finns inte ännu.

Förunderliga klanger och storartad sång – Sing Me The News av Lena Swanberg

Kulturbloggen - Igår: 00:08

Per Kristiansen pk-foto Lena Swanberg Sing Me The News 5 Inspelad och mixad av Göran Petersson i Brus & knaster mobila studio och Studio Gul i Sundbyberg 2018-2019 plus somliga pålägg i Banjou studio Ekerö Producerad av Lena Swanberg & Göran Petersson (fyra spår co-producerade med Richard Krantz) Lobjär Recordings (egen utgivning med stöd från Statens Kulturråd) 50:21 Releasedatum: 27/5 2020 Jag känner främst till henne genom intryck hon gjort, live och på skiva som vokalist i storband ledda av Ann-Sofi Söderqvist. Den Stockholmsbaserade sångerskan och kompositören växte upp i Hälsingland. Tidigt i barndomen började hon spela fiol.

Kulturbloggen - 08 Jul 20 kl. 13:16

Kulturbloggen - 08 Jul 20 kl. 12:58