Filmrecension: X-men – Dark Phoenix

Kulturbloggen - 11 Jun 19 kl. 20:38

X-Men: Dark Phoenix Betyg 2 Svensk biopremiär 7 juni 2019 Regissör: Simon Kinberg Medverkande: James McAvoy, Jennifer Lawrence, Michael Fassbender, Nicholas Hoult, Hank McCoy, Sophie Turner, Tye Sheridan och Jessica Chastain Under ett galaktiskt uppdrag börjar Jean Gray (Sophie Turner) utveckla otroliga krafter som förvandlar henne till Dark Phoenix. Nu blir det upp till X-Men att bestämma om en gruppmedlems liv verkligen är värd mer än hela jordens befolkning. Om du är en serietidningsbeundrare kommer du definitivt att känna igen Dark Phoenix som är en anpassning av The Dark Phoenix Saga, en berömd X-Men-historia där makten hos Jean Gray / Phoenix (Sophie Turner) förstärks genom hennes bindning med en övernaturlig enhet så kallad Phoenix Force. Efter att ha absorberat en solflamma i kroppen binder JeanGrey sig till Phoenix Force. Fortsätt läs..

Trailer till Dark Waters

Feber.se - Igår: 10:00

Typ Erin Brockovich 2? Här kommer trailern till Dark Waters där vi får se Mark Ruffalo spela rollerna som en miljömedveten advokat som börjar fajtas med ett kemiföretag som misstänks ligga bakom stora miljöfarliga utsläpp. I filmen får vi även se bland andra Anne Hathaway, Bill Pullman och Tim Robbins.

Hur ensamheten fångades i The Long Dark

Feber.se - 16 Sep 19 kl. 14:40

Ny minidokumentär från NoClip The Long Dark släpptes i augusti 2017 och lyckades imponera rejält med gameplay som var helt fokuserat på att du som spelare ska överleva i ensamhet ute i vischan. NoClip har tagit ett snack med Raphael van Lierop. grundare av Hinterland Studio, för att prata om hur utvecklarna jobbade med spelet för att lyfta fram ensamhetskänslan.

Frank Miller återvänder till Dark Knight Returns igen

Feber.se - 16 Sep 19 kl. 14:20

Fortsätter berättelsen med The Golden Child I slutet av 80-talet levererade Frank MIller en av de mest ikoniska Batman-berättelserna The Dark Knight Returns och i den fick vi möta en åldrad Bruce Wayne som var tvungen att axla rollen som Batman igen när Gotham blivit för stökigt. Miller återvände till Dark Knight Returns-serien i 2001 med The Dark Knight Strikes Again och ännu en gång 2015 med The Dark Knight III: The Master Race. Nu är det dags igen då DC Comics presenterat Dark Knight Returns: The Golden Child.

Funko Pop! Elvira Mistress Of The Dark Deluxe Figure

GeekAlerts - 12 Sep 19 kl. 20:55

If Elvira is your favorite horror hostess, memorialize her with this exclusive Funko Pop! Elvira Mistress Of The Dark Deluxe Figure. It features the cleavage-baring Elvira reclining on her iconic red Victorian couch.

His Dark Materials har premiär 3 november

Feber.se - 12 Sep 19 kl. 17:20

Kommer sändas på HBO dagen efter HBO och BBC producerar tillsammans den nya filmatiseringen av His Dark Materials, som baseras på böckerna av Philip Pullman, och nu har gänget meddelat när vi faktiskt kommer få se serien. Serien kommer initialt ha premiär på BBC 3 november och dagen efter kommer premiäravsnittet dyka upp på HBO, därefter kommer nya avsnitt släppas med en veckas mellanrum. Huruvida vi i Sverige kommer få se avsnittet 4 november eller ytterligare en dag senare är för tillfället oklart.

Terminator: Dark Fate – Official Trailer

GeekAlerts - 30 Aug 19 kl. 08:45

We’ve already seen the Teaser Trailer and Comic-Con Featurette, but if you’re excited to have another Terminator movie coming from producer James Cameron and starring Arnold Schwarzenegger and Linda Hamilton, you have to check out the new Terminator: Dark Fate Official Trailer. It is coming [...

Nu kan ni kika på The Dark Crystal: Age of Resistance

Feber.se - 30 Aug 19 kl. 09:20

Äventyret har börjat! Efter nästan 40 år är det äntligen dags att återvända till Thra. The Dark Crystal: Age of Resistance har släppts på Netflix och hela första säsongen av serien går att avnjuta precis nu.

Ny trailer för Terminator: Dark Fate

Feber.se - 30 Aug 19 kl. 08:40

Fullt ös! En ny trailer för Terminator: Dark Fate har släppts och denna kan ni skåda ovan precis nu. I filmen kommer vi få följa Sarah Connor och som tillsammans med cyborgdamen Grace måste rädda en ung tjej från att bli mördad av en ny Terminator från framtiden.

Nu är mörka temat i Outlook officiellt

Swedroid.se - Allt om Google Android - 28 Aug 19 kl. 19:08

Microsoft har offentliggjort nattläget för Outlook på mobiler och webben, lagom till att både Android och IOS får sina systemomfattande mörka teman. Att ändra bakgrunden från vitt till en mörk nyans är fördelaktigt för batteritiden på OLED-skärmar och kan även vara behagligare för ögonen. Utvecklaren presenterar det mörka temat i ett inlägg på Medium, där de menar att de som testat färgschemat beskrivit det som ”behagligt, skarpt, tydligt och estetiskt tilltalande”.

Här är de 16 nominerade till Music Moves Europe Talent Awards 2020 – däribland svenska stjärnskottet Anna Leone

Anna Leone (foto: Mica Elig) I samband med Reeperbahn Festival i Hamburg presenterades under fredagskvällen den 20 september 2019 vilka 16 artister som är nominerade till Music Moves Europe Talent Awards 2020. Detta årliga EU-pris för samtida popmusik lyfter fram nya artister som representerar ”dagens och morgondagens europeiska sound”. Ett pressmeddelande: Utifrån detta kommer en internationell jury att välja ut åtta stycken vinnare.

Regeringen vill underlätta för svenska museer att låna in kulturföremål från utlandet

Regeringen vill underlätta för svenska museer att låna in kulturföremål från utlandet. Därför har regeringen beslutat att tillsätta en utredning om att införa en ny lag som gör det möjligt att ge statliga garantier att inlånade utländska kulturföremål skyddas mot processuella åtgärder. Ett pressmeddelande: För svenska museer är inlån av utländska kulturföremål en viktig del av verksamheten.

Filmrecension: Om det oändliga – ett mästerverk om mänsklighetens tillvaro på gott och ont, i smått och stort

Kulturbloggen - 15 timmar sedan

Om det oändliga Betyg 5 Svensk biopremiär den 15 november 2019 Regi Roy Andersson Filmlängd 76 min Ett mästerverk om mänsklighetens tillvaro. Om det lilla och det stora, med humor och konstnärlig fingertoppskänsla. Frågan är om inte Roy Andersson är den största svenska filmregissören genom tiderna.

Lyssna: Leonard Cohen – The Goald

Kulturbloggen - 15 timmar sedan

Leonard Cohens röst lever vidare. Den 22 november släpps albumet “Thanks For The Dance” som är en fortsättning av Leonard Cohens sista verk. Ett pressmeddelande berättar: Sju månader efter sin fars bortgång sökte Cohens son, Adam Cohen, sig till det ombyggda garaget längre ner på deras gata för att lyssna igenom påbörjade låtar och vara nära sin fars röst.

Filmrecension: Beats – magiskt och hotfullt, vackert och fult – allt på en gång

Kulturbloggen - 23 timmar sedan

Beats Betyg 4 Svensk biopremiär 20 september 2019 Regi Brian Welsh En elektrifierande film om den elektriska musikscenen, om att vara ung och vilja göra uppror och om kärlek till musiken. Snyggt fotograferad i svartvitt. Fotot gör att det känns äkta, som om vi är med där det händer då rave var hett och drog i många ungdomar.

Kulturbloggen - Igår: 07:19

Kulturbloggen - Igår: 19:03

Kulturbloggen - Igår: 18:39