Bloggkategorier:

Humor (15)

Djur (12)

Feminism (11)

Du läser nu början på ett inlägg från Freedomtravel

Nyfikna på att se mer av Baltikum

Freedomtravel - 30 Jul 19 kl. 06:00

Husbilsresan till Estland var fantastisk, och nu har vi börjat spåna på att kanske kunna se mer av Baltikum nästa sommar. Vi är nyfika på Lettland och Litauen, och här är lite vad vi vill se mer av. Har du några fler tips? Sommarens resa runt Estland Vi hade höga förhoppningar inför sommarens resa runt […] Inlägget Nyfikna på att se mer av Baltikum dök först upp på FREEDOMtravel - Reseblogg med massor av resmål och inspiration. Fortsätt läs..

Dela artikeln

| Dela

Kommentera gärna

Liknande inlägg

Ukrainas förra president använde Swedbank

Nyhetspressen - 27 Feb 19 kl. 06:31

Swedbank kan kopplas till den stora penningtvätthärvan i Baltikum, avslöjade SVT:s ”Uppdrag granskning” förra veckan.Nu publicerar programmet nya uppgifter: Ukrainas förra president använde Swedbank i den misstänkta mutaffären..

Uppgifter: Swedbank-chef fick gå efter att ha larmat om penningtvätt

Nyhetspressen - 26 Feb 19 kl. 16:47

Regelefterlevnadschefen på Swedbank fick sparken 2016 efter att ha larmat om bankens brister i hanteringen av penningtvätt i Baltikum, uppger Dagens industri. .

Ingves om penningtvätt: Naivitet hos bankerna

Nyhetspressen - 22 Feb 19 kl. 12:14

Bankerna var för naiva när de klev in i Baltikum, anser riksbankschefen Stefan Ingves. Det gick helt enkelt för fort efter bankkrisen där för tio år sedan, säger han..

Uppdrag granskning: Swedbank kan ha använts för omfattande penningtvätt

Nyhetspressen - 20 Feb 19 kl. 06:57

Totalt har minst 40 miljarder kronor har slussats mellan misstänkta konton i Swedbank och Danske Bank i Baltikum. Det rapporterar SVT:s Uppdrag granskning med hänvisning till hemliga dokument. .

Misstänkt penningtvätt i Swedbank

Nyhetspressen - 20 Feb 19 kl. 06:31

Swedbank kan ha använts för penningtvätt – i närmare ett decennium, uppger SVT:s Uppdrag granskning.40 miljarder kronor ska ha slussats mellan misstänkta konton i Swedbank och Danske Bank i Baltikum..

Stora lyxbåten i hamnen lockar många nyfikna

Nyhetspressen - 19 Jul 18 kl. 07:00

Under tisdagen lade den cirka 60 meter långa lyxyachten Avanti till i Visby gästhamn..

Varningen till Sverige –  när Baltikum rustar för krig

Nyhetspressen - 16 Jul 18 kl. 11:04

HELSINGFORS/RIGA/VISBY. Försvaret har på bara några år gått från att avfärdas som ett ”särintresse” till att bli en av de hetaste frågorna i det svenska valet. Förklaringen till det tar oss med på en resa runt Östersjön, till Baltikum som hastigt rustar för krig med Natos hjälp och till Finland där Putins internetkrigare har ställts inför rätta.

Fler inlägg från Freedomtravel

Polferries Ystad-Swinoujscie – våra erfarenheter

Freedomtravel - 16 timmar sedan

Hur är det att resa med Polferries Ystad-Swinoujscie? Vi har nyligen rest med färjan M/F Cracovia i båda riktningarna. Från Ystad till Swinoujscie valde vi nattfärja med hytt och i andra riktningen valde vi dagfärja.

Semester i Dalmatien – 10 favoriter vid Kroatiens kust

Freedomtravel - Igår: 06:00

I samarbete med Lottoland Drömmer du om semester i Dalmatien? Kroatiens kust bjuder på medeltida städer, vackra öar och kristallklart grönskimrande vatten. Här kan du strosa runt i gamla stenlagda gränder, hänga på uteserveringar eller njuta av sol och bad.

Kröslin marina i Tyskland – seglingsresans avskedsfest

Freedomtravel - i förrgår: 06:00

Till slut var det dags att segla in i Kröslin marina, eller Kröslin Baltic Sea Resort som den här femstjärniga marinan också kallas. Det var dags för sista kvällen med gänget i South Coast Balting Boating Rally 2019 och avskedsfest i marinans restaurang.   Segling från Greifswald till Kröslin marina Vi seglade från fina Greifswald […] Inlägget Kröslin marina i Tyskland – seglingsresans avskedsfest dök först upp på FREEDOMtravel - Reseblogg med massor av resmål och inspiration.

Greifswald i Tyskland – sevärdheter och svensk historia

Freedomtravel - 15 Aug 19 kl. 06:00

Greifswald i Tyskland är en charmig och vacker stad, fylld av sevärdheter och svensk historia. Vi anlände staden med segelbåt, strosade längs ån Ryck, åt middag på en fiskrestaurang i en båt och gick en guidad stadsvandring bland alla vackra historiska byggnader. Greifswald i Tyskland Greifswald är en stad i den tyska delstaten Mecklenburg-Vorpommern, och ligger vid Östersjökusten.

Segla i Tyskland – från Krummin till Greifswald

Freedomtravel - 14 Aug 19 kl. 06:00

Att segla i Tyskland kan vara allt från att njuta av solen på däck till att hålla i sig medan det stormar och regnar. Det fick vi erfara under dagen igår. Det blev en härlig och uppfriskande segeltur från Krummin till Greifswald.

Krummin gästhamn – och cykeltur till Freest och Wolgast

Freedomtravel - 13 Aug 19 kl. 06:00

Krummin gästhamn är en fin gästhamn på ön Usedom i Tyskland. Vi seglade hit, med South Coast Baltic Boating Rally, och dagen efter gav vi oss av på cykeltur till fiskebyn Freest och den fina lilla staden Wolgast. Mot Krummin gästhamn Vi har fortsatt segelturen med South Coast Baltic Rally, och efter besöket i Szczecin […] Inlägget Krummin gästhamn – och cykeltur till Freest och Wolgast dök först upp på FREEDOMtravel - Reseblogg med massor av resmål och inspiration.

Livet ombord på segelyachten Bavaria C50

Freedomtravel - 12 Aug 19 kl. 06:00

Hur har vi det ombord på segelyachten Bavaria C50 egentligen? Vi har fortsatt vår segeltur med “The Wind”, för att nu ta oss från Polen och till Tyskland. Idag bjuder vi också på lite foton och berättelser från livet ombord.

Se och göra i Szczecin i Polen

Freedomtravel - 11 Aug 19 kl. 06:00

Vad kan man se och göra i Szczecin i Polen? Szczecin, som också kan kallas Stettin, är en hamnstad som utvecklats till en trevlig semesterstad med restauranger, småbåtsmarina och härliga festivaler. Szczecin i Polen Szczecin, eller Stettin som staden också kan kallas, är en hamnstad i norvästra Polen, och också huvudort i Västpommern.

Segeltur genom Oderlagunen – Szczecin Lagoon

Freedomtravel - 10 Aug 19 kl. 06:00

Vi har upplevt en härlig segeltur genom Oderlagunen, som ligger på gränsen mellan Tyskland och Polen, nära Östersjön. Målet för segelturen var staden Szczecin i Polen, som vi snart kommer berätta mer om. Skepparmöte i South Coast Baltic Boating Rally Vi deltar i en internationell segelresa som kallas South Coast Baltic Boating Rally, med runt […] Inlägget Segeltur genom Oderlagunen – Szczecin Lagoon dök först upp på FREEDOMtravel - Reseblogg med massor av resmål och inspiration.

Ön usedom – cykla mellan Polen och Tyskland

Freedomtravel - 09 Aug 19 kl. 06:00

Ön Usedom ligger vid södra östersjökusten och delas av Polen och Tyskland. Vi är på seglingsresa och ligger i hamn i Swinoujscie på den polska sidan, och har gjort en riktigt fin cykeltur mellan de båda länderna. Seglingsresa Vi befinner oss just nu på en seglingsresa – South Coast Baltic Boating Rally.

Se och göra i Swinoujscie i Polen

Freedomtravel - 08 Aug 19 kl. 06:00

Vad kan man se och göra i Swinoujscie i Polen? Vi kom hit med färja från Ystad och hade en hel dag att sysselsätta oss i staden, innan det var dags att kliva ombord på segelyachten där vi ska spendera en hel vecka. Swinoujscie i Polen Swinoujscie är en hamnstad i nordvästra Polen, inte långt […] Inlägget Se och göra i Swinoujscie i Polen dök först upp på FREEDOMtravel - Reseblogg med massor av resmål och inspiration.

Tåg genom Sverige – mot seglingsresa

Freedomtravel - 07 Aug 19 kl. 06:00

Nu är vi på väg mot vårt nästa äventyr – en seglingsresa i norra Tyskland. Vi startade resan med tåg genom Sverige, och därefter blev det färja från Ystad till Swinoujscie i Polen. Dags för seglingsresa i Tyskland Nu är det dags för oss att ge oss av på nästa äventyr: South Coast Baltic Boating […] Inlägget Tåg genom Sverige – mot seglingsresa dök först upp på FREEDOMtravel - Reseblogg med massor av resmål och inspiration.

Plåtisen Inspire Camper 5,99 – vi har testat

Freedomtravel - 06 Aug 19 kl. 06:00

Vi har testat plåtisen Inspire Camper 5,99. Vi körde och bodde i husbilen under en nästan tre veckor lång husbilsresa genom Estland. Såhär tyckte vi!

Heta resmål, gratis visum och så väljer vi hotell

Freedomtravel - 05 Aug 19 kl. 06:00

I denna veckas resenyheter kan vi rapportera om heta resmål under augusti och september, samt om hur svenskar prioriterar när de väljer hotell. Vi kan också berätta om att Sri Lanka (där vi hade en fin semester i vintras) nu erbjuder gratis visum, och hoppas att turisterna vill komma tillbaka. Hit reser svenskarna i augusti […] Inlägget Heta resmål, gratis visum och så väljer vi hotell dök först upp på FREEDOMtravel - Reseblogg med massor av resmål och inspiration.

Ladda husbilens batterier, städa och fixa belysning

Freedomtravel - 04 Aug 19 kl. 06:00

Vi har börjat med att ladda husbilens batterier, städa och fixa belysning. Projekt FREEDOM 2.0 är äntligen igång, och vi jobbar för fullt med att fixa husbilen.