Om två veckor lanseras Samsung Galaxy Fold i Sverige

Feber.se - 03 Oct 19 kl. 10:20

Samsungs vikbara mobil kommer att kosta 23.000 kronor Snart släpper Samsung sin vikbara telefon Galaxy Fold på den svenska marknaden och det kommer att blir den första vikbara mobiltelefonen som blir allmänt tillgänglig för svenska konsumenter. Samsung presenterade Galaxy Fold i februari och ursprungligen var tanken att telefonen skulle lanseras här i maj. Efter det så kallade "foldgate", där det upptäcktes att telefonens skärmlösning inte alls var särskilt hållbar, så drog Samsung dock tillbaka dessa planer. Fortsätt läs..

Läckt video visar Galaxy Z Flip 5G

Feber.se - Igår: 10:00

Ser ut som förgångaren Inom kort förväntas Samsung presentera uppföljaren till sin vikbara "fickspegel"-telefon Galaxy Z Flip och nu har en video på denna läckt ut. Det är mästerläckaren Evan Blass som lagt ut den läckta videon som visar upp Galaxy Z Flip 5G på Twitter. Ni kan kolla in den här nedanför.

Ny bildläcka visar upp Samungs nya bönor

Feber.se - 10 Jul 20 kl. 09:20

Verkar heta smått tråkiga Galaxy Buds Live Samsungs kommande Buds-lurar har tidigare letat ut sig på nätet och visat upp sin nya bön-liknande design. Nu har mästerläckaren Evan Blass levererat nya bilder på bönorna och det verkar vara någorlunda officiella pressbilder som visar vilka några av färgalternativen. Utöver detta verkar det som att Samsungs nya Buds inte ha ett namn som refererar till sin bön-form, vilket undertecknad tycker är svintråkigt, och namnet verkar bli Galaxy Buds Live.

Läckt hands on-video på Samsung Note 20 Ultra

Feber.se - 09 Jul 20 kl. 10:00

Dat hump Kommer ni ihåg Samsung S20 Ultra som släpptes i våras och fick en del kritik för sin massiva kamerabump som stack ut en kvarts centimeter och vars glas var mer mottagligt för skador? Vi gör det och hade hoppats att Samsung skulle gå en annan väg med kommande enheter, men Samsung verkar fortfarande tycka den är tjusig och användbar, eller något.. I en ny läckt video får vi se en individ som visar upp den nya Note 20 Ultra och visar skillnader på Note 20 och föregångaren Note 10.

Samsung Galaxy Note 20 visas upp i video

Swedroid.se - Allt om Google Android - 09 Jul 20 kl. 09:51

Efter fotografierna häromdagen kommer nu en kort video som visar upp Samsung Galaxy Note 20. Videon är från samma källa som bjöd på bilderna tidigare. Designmässigt är det mesta sig likt.

Samsung kör Galaxy Unpacked 5 augusti

Feber.se - 08 Jul 20 kl. 09:40

Verkar handla om något kopparfärgat Nu har Samsung meddelat att nästa Galaxy Unpacked-tillställning går av stapeln 5 augusti. Exakt vad som kommer att presenteras då är oklart men det mesta talar på att det handlar om en kopparfärgad telefon enligt rykten, något som även videon ovan antyder. Samsungs nästa Galaxy Unpacked-event kommer att bli helt virtuellt vilket innebär att alla som känner för det kan följa tillställningen via en livestream.

Samsung släpper batteriladdare som desinficerar telefoner

Feber.se - 08 Jul 20 kl. 09:20

Rengör mobilen med uv-strålning Samsung har presenterat en ny batteriladdare som även dubblerar som en liten desinficierings-maskin för mobiltelefonen som laddas. "UV Sterilizer with Wireless Charging" är en trådlös batteriladdare som Samsung säger ska döda 99 procent av bakterier som fastnat på mobilen, hörlurar eller glasögon med hjälp av uv-strålning. Det tros att uv-strålning även kan döda det nya coronaviruset men det finns än så länge ingen fastställd forskning som faktiskt har bevisat det.

Samsung Galaxy Note 20 presenteras 5 augusti

Swedroid.se - Allt om Google Android - 08 Jul 20 kl. 01:55

Samsung har tillkännagivit att deras Unpacked-evenemang går av stapeln 5 augusti. Även om företaget inte nämner några modeller vid namn måste vi få se Galaxy Note 20 under presentationen. Eventuellt introducerar Samsung även en Ultra-upplaga av telefonen, samt smartklockan Galaxy Watch 3 och en ny version av de trådlösa hörlurarna Galaxy Buds.

Nya bilder på Samsung Galaxy Note20 Ultra

Feber.se - 07 Jul 20 kl. 13:20

I svart denna gång I förra veckan råkade Samsung lägga ut en bild på kommande Note20 Ultra och nu har det läckt bilder på den i det fria. Vi ser inte så mycket mer av den än på tidigare bilder, men den är i svart denna gång. Läs vidare och kommentera: https://feber.

Nästa vikbara från Samsung kan heta Galaxy Z Fold 2

Feber.se - 07 Jul 20 kl. 12:20

En hel munfull stavelser Samsung började satsa på vikbart förra året och har hittills lanserat två vikbara enheter; Galaxy Fold och Galaxy Z Flip. Det verkar som att Z kommer bli samlingsnamnet för vikbara enheter från Samsung då kommande Fold väntas ha den fulla titeln Galaxy Z Fold 2, vilket känns aningen matigt och det hela lär sluta med att den kort och gott kommer kallas Fold 2. Oavsett vad enheten kommer heta så väntas den presenteras i början av augusti vid sidan av Note 20.

Lila specialmodell av Samsung Galaxy S20+ kommer till Norden

Swedroid.se - Allt om Google Android - 07 Jul 20 kl. 11:12

Samsung kommer sälja den lila specialmodellen av Galaxy S20+ i Norden i begränsad upplaga. Den så kallade BTS Edition innehåller även en lila utgåva av hörlurarna Galaxy Buds+. Temat för upplagan är BTS – ett sydkoreanskt popband.

Kortbedrägerier har minskat kraftigt

Negativ trend bruten De senaste tio åren har kortbedrägerier ökat lavinartat men den trenden ser nu ut att vara bruten. Enligt Sveriges Radio Ekot så har kortbedrägerierna minskat med 28 procent det senaste halvåret jämfört med samma tidsperiod förra året. Anledningen till den brutna trenden tros bland annat bero på att konsumenterna har blivit mer säkerhetsmedvetna när de använder sina kort online.

Jättestor Gundam-staty ska byggas i Kina

Inte bara Japan som gillar sådana I Japan har det byggts jättelika Gundam-statyer ända sedan i början av 2000-talet och nu rapporteras en sådan även vara på gång att byggas i Kina. Det är spelföretaget Bandai Namco som ska bygga en 18 meter hög Gundam-staty i köpcentret LaLaport Mall i Shanghai rapporterar Engadget. Huruvida den kommer att kunna röra på sig, liknande den versionen som håller på att byggas i japanska Yokohama, är oklart.

Smittspårnings-appar ser ut att bli ett ordentligt fiasko

Verkar hittills inte ha gjort särskilt mycket nytta alls DN har skrivit ett reportage om de så kallade smittspårings-appar som ska kunna upptäcka människor som eventuellt kan ha smittats av covid-19. Enligt de uppgifter DN har tagit del av så ser det ut som om de flesta smittspårnings-appar verkar ha floppat rejält. Det handlar både om appar som utvecklats nationellt på helt egen hand men även om de som använder sig av den gemensamma teknik som Apple och Google utvecklade för smittspårning.

Minns ni när Subaru tillverkade roliga bilar?

Doug minns Jag minns det som igår när jag satt där framför datorn och körde Colin McRae-rally med ratt och pedaler. Man kände sig som en kung när man sladdade runt där i leran i ett regnigt Storbritannien eller sprätte grus i ett snustorrt Grekland. Kärran jag rattade var allt som oftast Subaru Impreza, för det var ju en sån som Colin själv körde.

Microsoft Flight Simulator 2020 släpps 18 augusti

Kommer i tre versioner Microsoft Flight Simulator 2020 har äntligen fått ett släppdatum och vi kommer få lägga vantarna på flygsimulatorn 18 augusti. Spelet kommer finnas tillgängligt i tre versioner; Standard Edition för 599 kronor, Deluxe Edition för 829 kronor och Premium Deluxe Edition för 1189 kronor. Med Standard Edition får du tillgång till 20 olika detaljerade farkoster att flyga runt med och har möjlighet att landa på 30 olika handgjorda flygplatser.

Ny Terry Pratchett-bok släpps i september

The Time-travelling Caveman innehåller hans tidiga noveller Den legendariske scifi- och fantasyförfattaren Terry Pratchett dog 2015 men snart kommer det en ny bok som innehåller en del av Pratchetts allra tidigaste noveller. I boken The Time-travelling Caveman samlas korta historier som Pratchett skrev för Bucks Free Press samt Western Daily Press på 1960- och början av 1970-talet rapporterar The Guardian. Bland dessa ska återfinns bland annat historien om en ångdriven raket som åker till Mars såväl som historien om en walesisk herde som hittar Kung Arthurs grav.

Ghost Recon: Breakpoint får AI-medspelare i veckan

Bättre sent än aldrig! Ghost Recon: Breakpoint släpptes i oktober och någonting som fansen bett om sedan dess har varit AI-medspelare, vilket var tillgängligt i föregångaren Wildlands. Ubisoft har meddelat att det har varit på ingång sedan en tid tillbaka, men under gårdagens Ubisoft Forward fick vi ett ordentligt releasedatum för AI-medspelare och sådana kommer petas in i spelet 15 juli.

Foxconn ryktas ha börjat göra AR-linser till Apple

Som kommer landa i ett par Apple Glass? Det har under flera år ryktats att Apple håller på att utveckla något form av AR-headset och/eller AR-glasögon. Nu rapporterar The Information att tillverkningen av linser till något sådant ska ha börjat tillverkas av Apples underleverantör Foxconn.

Klipsch släpper hörlurar tillsammans med McLaren

Som har ett fodral som torkar av hörlurarna Klipsch släpper nu ett par true wireless-hörlurar tillsammans med McLaren som levereras med ett batteriladdar-fodral som verkar rätt så fiffigt. Fodralet till Klipsch T5 II True Wireless Sport är försedda med en anordning som Klipsch säger ska kunna torka hörlurarna automatiskt, oavsett hur våta de är av svett, regn eller annat när man stoppar ner dem i fodralet. Det känns ju som en rätt smidig funktion då det handlar om ett par "sport-hörlurar" som kanske riskerar att bli lite våta då och då.

London-taxin nu även som skåpbil

Lastar enkelt två EU-pallar För tre år sedan rullade LEVC (London Electric Vehicle Company) ut den nya London-taxin TX. Det är en liten men rymlig bil som har Volvo-delar och ett system med räckviddsförlängare under skalet. Nu presenteras bilen även som skåp under namnet VN5, för hantverkare och andra som ska köra runt grejer och inte människor.

Assassin's Creed Valhalla låter dig byta kön när du vill

Vi behöver inte börja om spelet för få annan upplevelse I Assassin's Creed: Odyssey fick vi välja att spela som Kassandra eller Alexios och vi fick leva med vårt beslut genom hela genomspelningen. Kände du att du gjorde ett dåligt beslut, eller bara ville se vad den andra röstskådisen hade att erbjuda, var du tvungen att börja om spelet helt. Med Assassin's Creed: Valhalla erbjuder utvecklarna både en manlig och en kvinnlig version av huvudkaraktären Eivor och vi har antagit att vi kommer få köra som den version av Eivor vi valt i hela spelet, men så kommer det inte vara.

Konstnär bygger personlig tidsmaskin

Så att han kan resa tillbaka i tiden i VR Att bygga en riktig tidsmaskin lär antagligen aldrig bli möjligt men tech-konstnären Lucas Rizzotto bestämde sig för lite över ett år sedan att bygga en egen personlig tidsmaskin. Denna är nu "färdigbyggd" och med hjälp av "tidsmaskinen" kan Rizotto nu ta sig tillbaka och återuppleva allt han har gjort det senaste året. Det hela har blivit möjligt genom att Rizzotto filmat varje vaken stund av sitt liv det senaste året med hjälp av ett par Spectacles, Snaps kameraglasögon.

Torsus Terrastorm - ett fräsigare namn på Volkswagen Crafter

Specialbygge redo för tuffa äventyr Det tjeckiska företaget Torsus har en ny modell på gång som de kallar för Terrastorm och här ser vi de första bilderna på den. Namnet antyder att det är något riktigt fräsigt på gång men i princip handlar det om en Volkswagen Crafter 4Motion som man piffat upp för att klara lite hårdare tag. Man beskriver resultatet med orden "the world’s most capable 4×4 minibus".

Gameplaytrailer för Shadow Warrior 3

Fullt ös! I helgen höll Devolver Digital låda för att prata om kommande spel, och leverera en ny och smått vansinnig stream, och en av titlarna var kommande Shadow Warrior 3. I spelet får vi än en gång ta kontroll över Lo Wang som den här gången måste fånga en urgammal drake som de råkat släppa lös och under resans gång måste vi hantera demoner av olika slag med diverse pangpangvapen och svärd i ösig manér.

Sex meter långt lyx-monster som klarar terräng

Det här är Aznom Palladium De italienska företagen Aznom Automotive och Camal Studio har slagit sina påsar ihop och börjar nu teasa frukten av detta. Det vi ser här är Aznom Palladium - en superlyxig sex meter lång bil i förhöjt sedan-utförande som ska klara terräng. Drivningen sker på alla fyra hjulen men åbäket kan även köras med endast bakhjulsdrift.